Köpvillkor

Tillämplighet

Dessa köpvillkor är tillämpliga i fall Svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med detsamma. För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen, och för företag - Köplagen.

Beställning

Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomföres. Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles. Vi förbehåller oss för fel i information om lagerstatus.

Priser

Alla priser som anges på våra sidor är inklusive moms och avser betalning mot betalkort, faktura alternativt hämta ut i någon Cykelhusets butiker i Göteborg eller Uddevalla. Adress till butiken hittar du under Kontakta oss. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och tekniska buggar.

Leveranstider

Normal leveranstid är inom 5-7 dagar. För snabbare uthämtning av din beställning så ber vi dig lämna mobilnr vid registreringen av ny kund så går inte en dag extra till spillo. Om någon av de varor du beställt inte finns i lager meddelar vi dig detta samt beräknad leveranstid. Vi reserverar oss för slutförsäljning. Önskar köparen därefter beställa annan vara är detta att betrakta såsom en ny order. Restnoterade varor levereras fraktfritt i efterhand. Vid förseningar kontaktar vi dig och du har rätt att häva köpet utan kostnad.

Leveransmetoder

Alla leveranser skickas med DHL Servicepoint eller DHL Home Delivery. Vi levererar inom Sverige. Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt.

DHL Home Delivery: Köparen kommer aviseras via sms att det finns ett paket som skall levereras till angiven adress med DHL. Aviseringen kommer även innehålla en föreslagen dag/tid som varan kommer att levereras. Om köparen inte kan befinna sig på adressen vid den föreslagna tidpunkten så är det upp till köparen att kontakta DHL om ett nytt leveranstillfälle. DHL Lämnar paket mellan 7 - 17.

DHL Servicepoint: När leveransen når din DHL Servicepoint så kommer köparen att aviseras via sms om att det finns ett paket att hämta ut. Aviseringen innehåller en kod som skall uppvisas vid uthämtningen.

Avgifter DHL

Ändring av leveransadress: 250 kr

Ändring av leveransadress är endast möjlig utan kostnad för köparen fram till den tidpunkt ordern effektuerats. Effektuering sker vanligtvis genom en SMS-bekräftelse att ordern är behandlad. Köparen måste maila till order@cykelhuset.se för att ändringen skall träda i kraft.

Leveranshinderstillägg: 300 kr

Vid de tillfällen då DHL inte kan leverera sändningen beroende på att mottagaren inte varit anträffbar på angiven leveransadress eller på annat sätt inte vill eller kan ta emot godset.

Outlösta försändelser: 500 kr + totala fraktostnader tur och retur

Vid de tillfällen då DHL inte kan leverera sändningen och ingen ny leverans bokas skickas paketet tillbaks till oss. Detta debiteras med faktiska totala fraktkostnader och 500kr för att täcka leverans och administrationskostnader.

Retur - Cyklar: 990 kr

Vid retur av cyklar med upphämtning från hemmet. För att använda denna tjänst kontakta oss på order@cykelhuset.se bifoga ordernummer och kvitto.

Retur - Tillbehör: 90 kr

Vid retur av tillbehör via DHL ombud. För att använda denna tjänst kontakta oss på order@cykelhuset.se bifoga ordernummer och kvitto.

Fraktkostnad


DHL Servicepoint 79kr (Gäller bara tillbehör)
DHL Home Delivery 299kr (Gäller cykel)

Outlösta försändelser debiteras med faktiska totala fraktkostnader och 500kr för att täcka leverans och administrationskostnader.

Avbeställning

Avbeställning av order är endast möjlig utan kostnad för kund fram till den tidpunkt ordern effektuerats. Effektuering sker vanligtvis genom att faktura skapas.

Bytesrätt

Från den dag du mottagit dina varor från oss så har du full bytesrätt i 14 dagar. Vara som byts skall vara oanvänd och i ev. originalförpackning. För att byta en vara fyller du i vår blankett för byte och skickar den tillsammans med varan till oss. Har du frågor kring byte av vara, kontaktar du oss på Cykelhuset via e-post order@cykelhuset.se eller telefon 031-41 39 51 så får du instruktioner om hur du ska göra din retur. Returfrakt betalas av köparen.

Ångerrätt

Full ångerrätt gäller inom 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är oanvänd och återsänds i originalförpackning. Fyll i vår blankett för retur och skicka den tillsammans med varan och kvitto till oss. Kopia på kvitto/faktura krävs. Om du har beställt flera varor drar du av beloppet på det du returnerat och betalar resterande belopp på fakturan. Returfrakt betalas av köparen. Vi löser ej ut paket skickade mot postförskott/efterkrav. Eventuell återbetalning sker senast 30 dagar efter det att returen godkänts. (Distansköplagen §19). Vid frågor kontaktar du oss på Cykelhuset via e-post order@cykelhuset.se eller telefon 031-41 39 51 så får du instruktioner om hur du ska göra din retur.

Reklamationer/Garanti

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss omgående. Kontakta Cykelhuset för information om hur du ska göra. Fakturan/kvittot för de varor du har köpt gäller som garanti. Viktigt att du sparar detta annars gäller ingen reklamation. Våra produkter omfattas av ett års garanti om ej annat anges. Garanti gäller ej för normalt slitage eller oaktsamt handhavande av produkterna. Vi står för frakten vid reklamationer. Kontakta oss på Cykelhuset via e-post order@cykelhuset.se eller telefon 031-41 39 51 så får du instruktioner om hur du ska göra din reklamation. Returfrakt för reklamationer betalas av Cykelhuset.

Returer

Vi förbehåller oss rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i fall identisk vara ej finnes tillgänglig vid tillfället för åtgärd av returnerad vara.

Information

Vi förbehåller oss för fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter. Alla bilder på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende.

Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. användarvillkor.

Design & Teknik av Creative Army